خبرهای داغ:
رئیس سازمان صمت استان قزوین؛

دو واحد صنعتی در هفته تولید و تجارت در قزوین افتتاح می شود/جایگاه پنجم کشوری قزوین در بخش اشتغال 

دو واحد صنعتی در هفته تولید و تجارت در قزوین افتتاح می شود/جایگاه پنجم کشوری قزوین در بخش اشتغال 
افضلی عنوان کرد: در هفته تولید و تجارت، دو واحد صنعتی در سطح استان با ظرفیت بسیار مناسب و در راستای تحقق راهبرد سال افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۵۲۲۷۳۱
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست خبری رئیس سازمان صمت استان و مدیرعامل شرکت شهرک های استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد.

عزیزاله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه و نقش آنها در آگاهی بخشی به جامعه بیان کرد: رسانه ها با توجه به رسالت آگاهی بخشی و امیدآفرینی می توانند اخبار و عملکرد صنعت و سایر بخش های استان را بدون وقفه ای به گوش مردم عزیز برسانند.

وی ضمن تبریک اعیاد پیشرو و هفته صنعت و دهه تولید و تجارت گفت: بر اساس سیاست های وزارت صنعت در برگزاری دهه تجارت در راستای حمایت از بخش تولید و صنعت و با توجه به این که دستاوردهای ارزشمند بخش صنعت، معدن و تجارت در این دهه برای مردم عزیز بازگو شود، عناوین مختلف برنامه تبیین شده و اطلاع رسانی این برنامه ها و فعالیت ها از سوی رسانه ها می تواند با قه های امید را در جامعه ایجاد نماید.

نامگذاری دهه تولید و تجارت 

رئیس سازمان صمت استان قزوین با اشاره به نامگذاری روزهای دهه تولید و تجارت اظهار کرد: اولین روز این هفته بنام روز اصناف، روز دوم بنام تشکل ها با محوریت استفاده از نهادهای مردمی در هم افزایی حوزه صنعت و تجارت، روز سوم روز خدمات و تجارت با محوریت استفاده از ایجاد ظرفیت حوزه کسب و کار، روز چهارم، روز رسانه ها، روز پنجم روز زیرساخت ها با نگاه اهمیت زیرساخت ها در تولید و تجارت، روز ششم بنام صادرات با نگاه توسعه صادرات غیرنفتی و تولید پایدار در تراز جهانی نامگذاری شده است.

افضلی عنوان کرد: روز هفتم بنام حمایت قضایی از تولید با نگاه ایجاد فضایی آرام و با حمایت بخش قضا از تولید، روز هشتم بنام حکمرانی مردمی با استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی در حوزه صنعت و تولید و تجارت، روز نهم بنام روز معدن بعنوان یک فرصت ناب و ارزش آفرین با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری و روز دهم بنام صنعت، پیشران پیشرفت در گام دوم انقلاب نامگذاری شده و متناسب با این نامگذاری ها اقداماتی در استان اجرا خواهد شد.

دو واحد صنعتی در هفته تولید و تجارت افتتاح می شود 

وی افزود: از جمله اقدامات پیش رو در هفته تولید و تجارت، افتتاحیه واحد‌های صنعتی است که دو واحد در سطح استان با ظرفیت بسیار مناسبی افتتاح می شود. همچنین تجلیل از صنعتگران نمونه استان به مناسبت روز ملی صنعت، برگزاری همایش تخصصی معدن، تحلیل از صادر کنندگان نمونه استان از برنامه های این سازمان در هفته تولید و تجارت می باشد. سازمان صمت بعنوان متولی بخش صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست های دولت اقداماتی را از ابتدای دولت سیزدهم انجام داده که بر مبنای آن رشد صنعت را در استان و کشور شاهد بودیم. 

رشد ۸.۳ درصدی صنعت در استان قزوین 

افضلی تصریح کرد: هم راستا با رشد تولید در کشور شاهد این اتفاق خوشایند در بخش تولید و توسعه اشتغال پایدار و توسعه شهرک ها بر اساس تقاضایی که سرمایه گذاران در قزوین بودیم. متوسط رشد صنعت در کشور برای سال گذشته هشت درصد و در استان قزوین ۸.۳ درصد بوده است. 

به دستگاه قضای استان اعلام کردیم که شرکت های خودرویی مجوز فعالیت ندارند

رئیس سازمان صمت استان قزوین با اشاره به فعالیت شرکت های خودرویی و پیش فروش اضافه کرد: بر اساس قانون و آیین نامه حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، صرفا شرکت هایی مجاز به پیش فروش هستند که یا خود تولیدکننده محصول و یا واردکننده محصول باشند. متاسفانه این شرکت ها قارچ گونه در استان قزوین نیز ایجاد شده و بر اساس مستندات موجود که ما به روسای دستگاه قضایی استان ارایه دادیم، اعلام کردیم که شرکت هایی که نسبت به پیش فروش خودرو اقدام می کنند هیچ گونه مجوز فعالیت ندارند. 

بر اساس قانون تجارت نقش مستقیمی بر فعالیت شرکت های خودرویی نداریم

رئیس سازمان صمت استان قزوین در ادامه گفت: بر اساس قوانین سازمان تعزیرات، بررسی نداشتن مجوز پیش فروش، در صلاحیت تعزیرات حکومتی نبوده و سازمان صمت بایستی مراتب را باید به دادستانی و دادگستری کل اعلام نماید. ابن اقدامات از سوی سازمان صمت استان نیز صورت گرفته اما با توجه به تعداد سرمایه گذاران ملاحظاتی در استان انجام می گرفت که در نهایت با تمهیداتی که شورای تامین استان و مجموعه قصابی استان اندیشیدند شاهد اقداماتی در ممانعت و جلوگیری از فعالیت این شرکت ها در حال انجام است. 

واگذاری معادن بر اساس شرایط احراز در سامانه انجام می شود 

وی در ادامه با اشاره به مزایده واگذاری معدن یادآور شد: واگذاری معادن دارای شبهاتی بود و با توجه به تصمیمات متفقه در وزارت صنعت، مقرر شد کل مزایدات در سامانه بارگذاری شده و دسترسی برای همه افراد به صورت عادلانه صورت گیرد. بیش از دوسال است که این واگذاری ها در سامانه صورت می گیرد و هیچ فردی هیچ دخل و تصرفی بر این امر ندارد و واگذاری ها بر اساس شرایط احراز انجام می شود.

رتبه ۱۴ استان در بخش صادرات 

این مسوول با اشاره به میزان صادرات استان خاطرنشان کرد: صادرات استان در سال گذشته ۶۴۸ میلیون دلار بوده و در هدف گذاری ایجاد شده در کارگروه توسعه صادرات استان در سال‌جاری بنا داریم این میزان رسانه ادارات را به عدد یک میلیارد دلار برسانیم تا استان قزوین نیز در باشگاه استان های میلیارد دلاری صادراتی قرار گیرد. این میزان صادرات در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵.۸ درصد افزایش داشته است. رتبه استان در سطح کشور در بخش صادرات رتبه ۱۴ کشوری است. 

استان قزوین دارای رتبه پنجم کشوری در بخش اشتغال است 

افضلی با اشاره به میزان پروانه های صادره در استان بیان کرد: ۳ هزار و ۴۶۹ مورد پروانه بهره برداری با ۱۵۲ هزار و ۶۱۳ نفر اشتغال با مجموع سرمایه گذاری ۲۱۷ هزار ۸۱۶ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده و ۲هزغر و ۳۰۰ طرح ها معنی در حال اجرا با ۱۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری در استان وجود دارد که میزان اشتغالزایی آن ۹۳ هزار نفر اشتغال است و بر مبنای سالنامه آماری ۱۳۹۹، میزان ایجاد ارزش افزوده در استان ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و جایگاه استان از حیث پروانه بهره برداری دارای رتبه هفت کشوری در تعداد پروانه بهره برداری، رتبه ۱۳ کشوری در بخش سرمایه ای و در بخش اشتغال رتبه ۵ کشور را داریم و در دولت سیزدهم طی دو سال گذشته ۷۷۴ فقره پروانه در استان صادر شده که میزان سرمایه گذاری آن ۵۶۹ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال می باشد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار